תאגיד השידור הציבורי • גואטה: "אל תתחילו לשדר בשבת"

גואטה ביקש: "תביאו נייר מסודר לישיבה הבאה איך אתם משלבים את כל המגזרים בתאגיד השידור הציבורי, בני מיעוטים, מזרחיים, חרדים, את כולם. שיהיה באמת ייצוג הולם לכל המגזרים האלה".
איתי גדסי No Comments on תאגיד השידור הציבורי • גואטה: "אל תתחילו לשדר בשבת"

ח"כ כבל בדיון המעקב אחר הקמת תאגיד השידור הציבורי: "אלחם בכל הכוח כדי שעובדים לא יושפלו והליך בחירתם יהיה שקוף ומכובד" • עובדי רשות השידור מחו על יחס משפיל והליך לא שוויוני

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
גואטה ביקש: "תביאו נייר מסודר לישיבה הבאה איך אתם משלבים את כל המגזרים בתאגיד השידור הציבורי, בני מיעוטים, מזרחיים, חרדים, את כולם. שיהיה באמת ייצוג הולם לכל המגזרים האלה".
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, התכנסה היום (שלישי) לישיבה שעסקה בהיערכות תאגיד השידור הציבורי הישראלי לתחילת שידוריו באוקטובר הקרוב, בהמשך למעקב הרצוף שמוביל היו"ר כבל אחר ההתקדמות בהקמת התאגיד.

כבל פתח את הדיון ואמר כי הכותרת מקפלת בתוכה גם פניות שהגיעו אליו, מצד חברי כנסת שחלקם הגיעו לישיבה, לגבי אופן ההתנהלות בהקמת התאגיד. הוא ביקש לברר האם התאגיד ערוך לתחילת השידורים במועד וכן האם הוא עומד בסיכום, שהיו"ר היה בין מוביליו, לצרף 450 משרות לעובדי רשות השידור. הוא הוסיף כי הגיעו אליו טענות של יחס פוגעני ולא שוויוני כלפי עובדי רשות השידור וכן טענות לפערי שכר גדולים מאוד.

באשר לתמהיל האנשים המגויסים אמר היו"ר כבל כי הוא לא מתכוון לפתוח את זה לקרב של מזרחיים מול אשכנזים, אך הבהיר כי הגיוס צריך להיות שוויוני, בהליך שקוף ופתוח לכולם.

ח"כ יגאל גואטה אמר כי הדיון הוא קצת עקר, כיוון שמתעסקים בסימפטום ולא במחלה עצמה. "פעם זה רמי סדן ופעם זה התאגיד", אמר וביקש להזמין את יו"ר הרשות השנייה לדיון בנושא. ח"כ דב חנין הצטרף לבקשה ואמר כי היום התפרסם סיפור קשה נוסף באשר לניסיון המקצועי של סדן. היו"ר כבל התייחס לכך ואמר כי היום בכוונתו לקיים פגישה שבסופה יודיע על המשך הטיפול בפרשה.

גואטה ביקש: "תביאו נייר מסודר לישיבה הבאה איך אתם משלבים את כל המגזרים בתאגיד השידור הציבורי, בני מיעוטים,  מזרחיים, חרדים, את כולם. שיהיה באמת ייצוג הולם לכל המגזרים האלה".

גואטה המשיך ודרש: "בקשה אחרונה שלי לטובתכם, אני מאמין שאם תפתחו ב-1/10/16 לא תהיה בזה ברכה, כי זה יהיה ליל שבת. תעשו משהו, שיפתחו אחרי החגים, לא בליל שבת".

יו"ר מועצת התאגיד, גיל עומר, הגיע לראשונה לוועדה ואמר כי "לשאלה האם יהיה שידור ביום התחילה התשובה היא חד משמעית כן". הוא הוסיף כי כל לחץ ייבלם ואמר: "קצת מדאיג אותי שעובדים פונים לחברי כנסת ומנסים להפעיל לחצים, הייתי שמח אם היו פונים אלינו". הדיון התלהט וח"כ גואטה אמר כי חברי הכנסת הם נבחרי הציבור וזכותו של הציבור לפנות אליהם היו"ר כבל קרא לעומר לא להטיף לחברי הכנסת אלא להתייחס לעצם העניין.

מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, התייחס לטענות שהועלו בדיון ואמר כי "השידורים יפתחו בדיון, לגבי התוכן אני עדיין לא יודע מה יהיה, זה יהיה משהו חלקי". באשר לעובדי הרשות אמר: "עד עכשיו גייסנו 162 עובדים מתום 63 מהרשות ונשלחו חוזים לעוד 75 עובדי רשות השידור – אם כל החוזים ייחתמו נגיע למצב ש-55% מהעובדים בתאגיד הם עובדי הרשות.

ח"כ עיסאווי פריג' ביקש לדעת למה גיוס העובדים לרשת בערבית החל מהעובדים הזוטרים ולא מהשדרה הניהולית ושאל: "80% מהערבים הם מוסלמים, למה אין אף מוסלמי בשדרת הניהול".

ראש מנהל התרבות במשרד התרבות והספורט, גלית והבה שאשו, ביקשה להביא את דברי השרה מירי רגב השוהה בחו"ל ואמרה כי "אנחנו כמי שמובילים צדק תרבותי מצרים מאוד על כך שתאגיד השידור הציבורי הישראלי לוקח בחוסר שקיפות, אין נייר עמדה ואף אחד לא יודע ולא מבין איך נבחרים אנשים. לנו חשובה השקיפות ואנחנו מוטרדים מתמהיל המגויסים ולא רוצים לחזור לימים חשוכים של רשת ג', שלא יצגה מנעד רחב של הציבור בישראל. השרה רגב מאוד חוששת שזה יהיה תעתיק של תאגידי המים שגם נגדם מחתה נחרצות".

במהלך הדיון התפרצו עובדי רשות השידור מספר פעמים והתלוננו על הליך הגיוס הלא שוויוני ועל יחס משפיל. מגיש משדר הבוקר של רשת ב' אריה גולן, אמר כי הוא אמנם חתם על חוזה בתאגיד והתקבל בסבר פנים יפות וקיבל יחס נהדר, אך חתם על מכתב יחד עם עובדי רשת ב' מתוך סולידריות. "אני רוצה אותם איתי כדי שנמשיך לעשות את העבודה שאנחנו עושים עכשיו", אמר.

היו"ר כבל סיכם את הדיון ואמר כי התאגיד החדש מוקם מתוקף חוק שחוקקה הכנסת, והוא פועל יוצא של תהליכים שמבקשים לשנות אמות מידה, ואי אפשר לבחון אותו עוד לפני שהתחיל בעבודתו. עם זאת הוא הוסיף בהתרגשות כי "כשבאים לפטר עובדים הבטן שלי מתהפכת ואני מנסה לחשוב על עצמי עובר את התהליך, אין לי כוונה להתערב בתכנים או בגיוס העובדים – אבל אלחם בכל הכוח כדי שהתהליך יהיה שקוף, שאנשים לא יושפלו ושאמות המידה לפיהן יבחרו העובדים יהיו מקצועיות וההליך יהיה מכובד". הוא הוסיף כי בכוונתו ללוות את הנושא באופן אישי "כדי שבסופו יהיה תאגיד שידור ציבורי ישראלי חזק".



0 תגובות